hur kan man optimera facebook-kampanjer

19 mars 2019

Sociala medier

Så optimerar du Facebook-kampanjen i tre steg 

För att skapa en framgångsrik Facebook-kampanj krävs mer än snygga bilder och vass copy. Det är minst lika viktigt att på olika sätt optimera kampanjen under tiden, här får ni tre konkreta råd på hur ni ökar chanserna för att er kampanj blir...

effektiv Facebook-annons i tre steg 

13 mars 2019

Sociala medier

Så skapar du en effektiv Facebook-annons i tre steg 

Hur ser egentligen en bra Facebook-annons ut? Det är en av livets stora gåtor för marknadsförare över hela världen. Facebooks Sverigechef Sam Rihani skriver i Dagens Media om tre faktorer som gör din annons mer effektiv.  Tydliggör avsändaren  Att få människors uppmärksamhet är svårt,...

12 mars 2019

Greatness

PR-konsult sökes till Greatness PR i Göteborg

Greatness PR växer och behöver bli fler. Är du en kommunikativ virtuos kan detta vara ett jobb för dig. Som kommunikationsbyrå arbetar vi varje dag med att producera och sprida nyheter, filmer eller information som hjälper våra uppdragsgivare att nå...

12 mars 2019

Greatness

PR-konsult sökes till Greatness PR i Stockholm

Är du en kommunikativ virtuos kan detta vara ett jobb för dig. Som kommunikationsbyrå arbetar vi varje dag med att producera och sprida nyheter, filmer eller information som hjälper våra uppdragsgivare att nå kännedom i rätt målgrupper eller bygga opinion...

27 februari 2019

Sociala medier

3 trender med möjligheter på sociala medier 2019

Sociala medier utvecklas hela tiden och en att lyckas med företagets kommunikation och marknadsföring ställer höga krav på att hänga med i utvecklingen. Här går vi igenom tre områden som kan öppna nya möjligheter att nå era viktigaste målgrupper.   Fortsatt succé för Stories   Instagrams användare tillbringar nu...

Förra årets värsta PR-missar

6 februari 2019

PR

Fjolårets största PR-missar

Värdelösa presentkort, kryddkritik, pop up-kontor och amningsbehåar –  PR-kampanjer kan vara lysande – eller helt värdelösa. Här är några av de mest kritiserade kampanjerna.   Business class på flyget – Master class i misslyckad PR-kampanj  I december publicerade Aftonbladet flera artiklar där de granskade hur Unionens facktoppar flugit business class och bott på lyxhotell, bland annat i samband med en PR-kampanj där fackförbundet öppnade ett pop up-kontor i New...

21 december 2018

Greatness

Ny medarbetare till Greatness PR i Göteborg: Välkommen Dixie Thamrin!

Vi är mycket glada att välkomna Dixie Thamrin in i gänget som ny konsult inom digital PR och marknadsföring.  Vad gjorde du före Greatness PR?  - Jag är utbildad ingenjör men har under merparten av yrkeskarriären arbetat med digital marknadsföring, content marketing och marketing automation, bland annat i detaljhandeln och ett startup-bolag.   Vad var det som...

17 december 2018

SEO

Så påverkar sociala signaler SEO:n

Även om det enligt Google inte är en rankingfaktor så kan engagemang i sociala medier påverka en hemsidas SEO på flera olika sätt. När människor klickar på och delar innehåll på sociala medier skickas signaler till Google som på olika sätt påverkar en sajts ranking.  Ett exempel på hur engagemang i sociala medier indirekt påverkar SEO:n är...

5 december 2018

Greatness

Marknadsförare – ni är för positiva!

"En negativ nyhet slår alltid en positiv. Men hur ska man använda den insikten när man vill marknadsföra?" Det skriver Greatness PR:s vice vd Jörgen Lindqvist i sitt senaste blogginlägg på Resume.se. Läs hela inlägget här.

15 november 2018

Samhällsengagemang

Unga talanger går till företag som tar ansvar

Företag måste leva som de lär och ta ansvar för sin omvärld, åtminstone om de vill attrahera nya talanger och kompetens. Det fick Frankrikes näringsliv nyligen tydliga signaler om när 20 000 studenter vid landets främsta lärosäten gick ut i ett manifest där de vägrar ta anställning hos företag som på ett eller annat sätt ägnar sig...