Varumärkesstrategi | Greatness PR
Varumärkesstrategi

Formeln som gör ert varumärke unikt

Nulägesanalys av varumärket

Ert varumärke är den kompass av värderingar ni som organisation använder. Målsättningen är då att uppfattas på ett specifikt sätt av omvärlden. Vi utgår förenklat från modellen varumärke + kommunikation = image.

En kartläggning och analys av hur ni internt uppfattar varumärket, hur ni och era konkurrenter uppfattas av både kunder och omvärlden, och vilken marknadsposition som är möjlig.

Varumärkesresan

Starka varumärken tar tid att bygga. Att välja en unik position är startskottet då hela organisationen engageras i ett genomgående värderingsarbete, en process som vi kallar varumärkesresan. Omvärldens omdömen avslöjar hur väl det lyckas.

Varumärkesplattform

Varumärkesplattformen formulerar er identitet och ingående delarna av varumärket såsom värdegrund, vision och grafisk identitet. Plattformen är kartan till att uppfattas entydigt av omvärlden.

Uppföljning och mätning

Längs varumärkesresan behövs löpande återkoppling på att positionsförflyttningen händer och att vägvalen ger effekt. Ett bra sätt är att göra attitydundersökningar i kombination med fokusgrupper.

Kommunikationskarta

Ett kommunikationsarbete som ger mätbar effekt börjar med en röd linje i både intern och extern kommunikation. Kommunikationskartan är ett styrverktyg som gör det enklare att få företagets kommunikation att uppfattas enhetligt.

Ta kontakt

Boka en tid för ett introducerande möte i vår bokningskalender eller fyll i formuläret nedan så hör vi av oss.

Magnus-Sjoback-2019-Greatness-PR

Nya uppdrag

Magnus Sjöbäck

070 445 15 99
magnus.sjoback@greatness.se

Edwin Eriksson Greatness pr

Presskontakt

Edwin Eriksson

073 975 79 19
edwin.eriksson@greatness.se

Liggande

Generella frågor

Fredrik Lagerström

070 649 68 55
fredrik.lagerstrom@greatness.se