Bekanta er med Greatness
Kontakta oss
010-209 40 10
info@greatness.se
Göteborg
Greatness PR – c/o IOFFICE
Kvarnbergsgatan 2, 411 05 Göteborg
Att skapa content blir allt mer använd strategi. Men vare sig innehållet ska användas i sociala medier, e-post eller på webbplatsen finns aspekter att ha i åtanke.
En bild förmedlar ett budskap tydligare än ord. Just därför är det ett effektivt verktyg för att kommunicera med webbesökare, så välj innehållet strategiskt och aktsamt. Efter att ha läst något minns vi efter tre dagar 10 procent av det vi hört eller läst jämfört med 65 procent om en bild varit inkluderad i innehållet.
Statistik visar att det tar någonstans emellan 50 millisekunder och 8 sekunder för en besökare att bilda sig en uppfattning om ert innehåll. För att behålla besökarna bör er webbsida därför vara snabb, intressant och väcka engagemang. Annars kommer besökaren har stängt ner webbsidan eller möjligtvis sökt vidare på Google.
Fundera på vilken image ert företag vill förmedla, och se till att det finns en tydlig koppling mellan bild, rubrik och övrigt innehåll. Då ökar möjligheten att budskapet når fram med enkelhet. Om minst en bild ingår i kontexten är det 43 procent större sannolikhet att innehållet delas vidare av besökare. Ett effektivt sätt att skapa ett positivt första intryck är att använda bilder med verkliga personer, då det skapar större förtroende och en känslomässig anknytning hos besökare.
Visuell kommunikation i form av video ökar konverteringar, video har högre klickfrekvens och engagerar besökare mer känslomässigt. Att kommunicera med hjälp av video har därför blivit ett populärt och välanvänt redskap. Hela 88 procent av företag som använder videor för att förmedla budskap har fått positiv effekt, samtidigt som den typen av visuell kommunikation är attraktiv för besökare.
Här får ni vår analys och professionella perspektiv samt mycket mer under samtalet med mig och någon av mina kollegor. Ni får gärna vara flera medverkande under mötet som sker på Teams.