Blika

Blikas varumärkesresa – internationell expansion med nordiskt inslag

Nytt namn, ny webbplats, över 100 demoförfrågningar vid en enskild kampanj och en ny stark position på marknaden. Greatness har hjälpt Blika, före detta Palantir, med deras varumärkesresa och skapa sig ett namn på en internationell arena. Bakgrund – ägarna sökte ny unik position på marknaden för att ta internationella marknadsandelar Blika hjälper internationella koncerner […]

Svenska Alarm

Nya pressbilder och mediabank gav ny modern framtoning

Modernitet och trygghet är Svenska Alarms värdeord, något de vill förmedla både i text och bild. Sommaren 2020 ville de uppdatera mediabanken med nya, fräscha bilder – på produkter, personal och ledning, för att variera bildspråk och visa aktualitet. Greatness hjälpte dem hitta rätt fotograf och riktlinjer för uppdraget.

Nimo

Digital kampanj: Så lyckades Nimos produktlansering nå storpublik med begränsad budget

Torkskåpstillverkarens film genererade miljonvisningar i digital B2C-kampanj till priset av två öre per visning. Med hjälp av riktade annonser på Facebook lyckades Nimos kännedomsfilm med en begränsad budget generera en miljon exponeringar och öka kännedomen om varumärket i nya grupper. Bakgrund: Världens största torkskåpstillverkare söker kännedom Sedan 1944 har Nimo varit ett av landets marknadsledande […]

Blika

Så fick Blika 105 demos med skattechefer på Europas största bolag

Varumärkeskännedom i helt nya länder och 35 demoförfrågningar till endast 825 kronor per lead. Med hjälp av en europeisk kampanj i flera kanaler och steg lyckades Blika att nå en väldigt specifik målgrupp – skattechefer på europeiska storbolag som berörs av det nya EU-direktivet DAC 6.

HTC boschyr

HTC - High Temperature Corrosion Centre

Het broschyr hjälper chalmersforskare sprida värdet av deras forskning

High Temperature Corrosion Centre, HTC, vid Chalmers i Göteborg är världsledande inom forskning på högtemperaturkorrosion. Men vad är högtemperaturkorrosion och vilka gynnas av forskningens framsteg? För att visa upp resultatet av sitt arbete för forskarkandidater, företag och myndigheter tog HTC hjälp av Greatness PR att ta fram en broschyr. – Broschyren är till stort stöd […]

Modern sajt

Nimo-KG

Industriföretaget Nimo-KG lanserar ny lättnavigerad och modern sajt

En ny modern sajt där potentiella kunder kan hitta rätt produkt oavsett vilken bransch de är verksamma i – det är resultatet efter att Greatness PR projektlett arbetet med Nimo-KG:s nya sajt. Bakgrund Nimo-KG är ett teknikföretag som konstruerar och tillverkar maskiner för intern produkthantering och är ett välkänt internationellt varumärke inom både tillverkningsindustrin och […]

Tagore

Tio anmälningar per investerad tusenlapp med smart Inmail-kampanj

Konsultbyrån Tagore ville bjuda in strateger, analytiker, specialister och chefer inom företagsutveckling till ett frukostseminarium om hur man enkelt arbetar med verksamhetens förmågor. Målgruppen nåddes med hjälp av Linkedins InMail-funktion där varje investerad tusenlapp ledde till tio anmälningar.

Nordlo

Nordlo

När nya IT-konsulten Nordlo fick redaktionell uppmärksamhet nationellt

Över 45 publicerade artiklar, 33 olika nyhetsutgivare och en uppskattad räckvidd på 510 000. Nyckeln till den lyckade pr-kampanjen när fyra IT-bolag blev ett, var en strategi med fokus på lokala värden som arbetstillfällen, investeringar och det lokala näringslivet. Fyra olika IT-bolag på 34 olika orter i Sverige och Norge, och med olika specialiseringar och kunder, […]

Scandinavian Enviro Systems

Internationellt genomslag för pressfilm i rätt målgrupper

90 000 visningar till nästan ingen kostnad alls. Miljöteknikföretaget Enviro nådde ut till sina viktigaste internationella målgrupper med en effektivt producerad pressfilm som optimerades för spridning i sociala medier. Resultatet blev över 90 000 visningar och 1 600 klick till fördjupningsartikeln. First North-noterade Scandinavian Enviro Systems ville nå ut till sina viktigaste internationella målgrupper med […]

Kanozi Arkitekter

Arkitektkontoret som bygger från grunden – kommunikationsstrategi och löpande insatser gav Kanozi effekt

Mer än fördubblad trafik till webben och en kraftig ökning av synlighet i media. Tillsammans med Greatness PR skapade Kanozi Arkitekter en tydlig kommunikationsstrategi som nådde fram till både samhället i stort, beställare och framtida medarbetare. Idag talar de regelbundet till alla relevanta målgrupper, med ökad redaktionell räckvidd och trafik till webben.

127:s röster räknas Almedalen

127:s Röster Räknas

Almedalsstipendiet 2018 – fullsatt seminarium för 127:s Röster Räknas

2018 års vinnare av Greatness PR:s Almedalsstipendium 127:s Röster Räknas använde möjligheten på bästa sätt under Almedalsveckan genom att tillsammans med Greatness PR arrangera ett fullsatt seminarium och knyta värdefulla kontakter.  – Vi träffade mycket folk och knöt flera viktiga kontakter under Almedalsveckan, men det vi är stoltast över är att seminariet blev så lyckat och välbesökt […]

När Nimoverken blev Nimo

Nimo

När Nimoverken blev Nimo – nytt varumärke och position

Kommunikationsarbetet med Nimo har delvis varit fokuserat på att utbilda och informera både allmänheten och Sveriges kommuner om de stora potentiella miljövinsterna som kan göras med hjälp av energibesparande värmepumpsteknik i torkskåp. Men också om att belysa Nimo som ett svenskt världsledande företag med hög teknisk kompetens som utvecklar energisnåla produkter för en hållbar framtid.