Starkaste varumärken 2020

27 november 2020

PR, Varumärke

Sveriges 10 starkaste varumärken 2020

YouGov har återigen sammanställt och rankat Sveriges starkaste varumärken. Ikea återtar förstaplatsen medan silver- och bronsplatsen går till Ica respektive Swish. Listan visar på två av de viktigaste sakerna i att skapa en varumärkesstrategi och bygga ett starkt varumärke. Rankningen...

4 PR missar du inte får missa

20 november 2020

PR

4 PR-missar du inte får… missa

2020 har varit ett kaosartat år på många sätt. Några företag har haft det extra svettigt, här är några av årets värsta PR-missar. Ingen bonus till ICA När ICA i början av året förändrade sitt bonussystem ledde det till kraftig...

Skriva pressmeddelande 4 tips till b2b-företag

9 november 2020

PR, Tips

Skriva pressmeddelande: 4 tips till b2b-företag

Många b2b-ämnen kan verka tekniska, komplexa eller till och med tråkiga. Då ska ni tänka på vilka målgrupper ni riktar er till, att det är människor som ska finna era pressmeddelanden intressanta, lätta att förstå och kanske spännande. Så blir...

Två barn som gör baskommunikation och uppsökande kommunikation

29 oktober 2020

PR, Varumärke

Två sorters kommunikation alla företag måste ha koll på

Det är skillnad på baskommunikation och uppsökande kommunikation. Alla nyheter, texter, filmer och bilder som ert företag lägger på egna digitala kanaler som webbplatsen, bygger en bas av information som gör er tillgängliga och sökbara. Använder ni rätt ord, formuleringar...

Bild på skiss optimerad landningssida

23 oktober 2020

Greatness, PR

Guide: Optimerad landningssida och maximerad digital kampanj

En tilltalande uppmaning i rubriken, begränsade vägar ut från webbsidan och snabb laddningstid. Knepen för att skapa en optimerad landningssida är enkla men kan öka konverteringsgraden på er kampanj med flera hundra procent. I den här guiden går vi i...

Greatness PR medarbetare på soffa

28 september 2020

Greatness

Vi söker praktikant inom film och digital produktion – vår 2021

Utbildar du dig inom film och digital produktion och vill arbeta med att skapa effektiva filmer för webb och sociala medier? Sök praktikplats på Greatness PR i Göteborg under våren 2021. Greatness PR är en strategisk kommunikationsbyrå som hjälper uppdragsgivare...

två tjejer letar efter PR och SEO

18 september 2020

PR, SEO

PR och SEO – så hör de ihop

Att komma högt på sökmotorer är nödvändigt för att hjälpa folk att hitta till er. Men visste du att PR och SEO hör ihop, ett aktivt PR-arbete är ett effektivt sätt att snabbt komma högre upp på Google eller andra...

21 april 2020

Almedalsveckan

Mer än femtio år av demokratiska samtal i Almedalen

Ett improviserat tal i utkanten av Almedalen en sommarkväll för mer än femtio år sedan blev början på det som idag är en stor samhällspolitisk arena för demokratiska dialoger och nätverkande. Startskottet När Olof Palme får förfrågan att tala till...

5 anledningar: Därför behövs ert företag i Almedalen

8 april 2020

Almedalsveckan

Almedalsveckan 2020 ställs in

Almedalsveckan ställs in för första gången sedan starten 1968. Regeringens och Folkhälsomyndighetens skärpta rekommendationer i den rådande Coronapandemin (Covid-19) gör det omöjligt för Region Gotland och huvudarrangörerna att vara optimistiska. – Att ställa in årets Almedalsveckan är det ansvarfulla beslutet...

25 mars 2020

Kriskommunikation, PR

Tips för bra internkommunikation i kristider

Den externa kommunikationen tenderar att prioriteras framför den interna och har ofta ”högre status”. Men i krissituationer är det verkligen läge att tänka på internkommunikationen, inte minst ur ett varumärkesperspektiv. Kom ihåg att du har två öron och en mun!...

16 mars 2020

Tips

Så här räddar kommunikation era affärer i kristider – 5 tips

Inställda säljmöten, avblåsta kundevent och kunder som sitter hemma framför sina skärmar. Covid-19, coronavirus, sätter försäljningen och marknadsföringen på hårda prov men det finns lösningar och vägar framåt för att hålla affärerna igång i kristider. Här får du pr-konsulternas bästa...

12 mars 2020

Greatness, Tips

Krönika: Dags att döda den sminkade reklamgrisen

Greatness PR:s vice vd Jörgen Lindqvist skriver i sin senaste krönika på Resume.se om reklamtröttheten och vad den betyder för kommunikationen. ”Jag tror att reklamtröttheten i grund och botten handlar om att vi människor i allt mindre utsträckning vill få...

5 mars 2020

Almedalsveckan

Greatness PR – femton år av samhällsengagemang i Almedalen

Seminarier, rundabordssamtal, mingel, TEDxAlmedalen, Almedalsstipendiet och Great Talks. När årets Almedalsvecka börjar 28 juni är Greatness PR på plats för femtonde gången.   – Genom åren har vi haft nöjet att arbeta med stora organisationer som ICA, Jernhusen och Unibet och även eldsjälar som 127:s röster räknas eller gräsrotsinitiativet TEDx. En rolig kuriosa många inte vet är att Greatness PR var först...