syftesdriven kommunikation samhällskommunikation

2 november 2018

Samhällsengagemang

3 sätt att dra nytta av syftesdriven kommunikation

I syftesdriven kommunikation berättar företag om deras målsättningar och visioner utöver vinstsyftet. Här lyfter ni hur företaget och era anställda bidrar till samhällsnytta, genom att exempelvis ta ställning mot ojämlikhet eller arbeta för minskade koldioxidutsläpp.  Genom att visa vad ni står för...

it seminarium göteborg

24 oktober 2018

Greatness

Frukostseminarium i Göteborg för IT- och teknikföretag

Svår teknik på enkelt sätt – skapa affärer med effektiv kommunikation IT-branschen är full av komplexa tjänster och lösningar som är svåra att beskriva. Men att göra ett erbjudande lätt att förstå är nödvändigt för att nya kunder ska investera....

CSR

2 oktober 2018

Samhällsengagemang

Fem företag som körde i diket med CSR-arbetet

Att som företag bidra till samhället är idag en konkurrensfördel. Avgörande är att företaget arbetar långsiktigt och kontinuerligt med ett engagemang, och inte som punktinsatser för att endast ge stöd till marknadsföringen. Risken är då att initiativen går helt snett,...

SEO 2018 trend

17 september 2018

SEO

Tre heta SEO-trender

SEO-trender kommer och går. Ingen vet med säkerhet vad som gäller om ett år, än mindre om fem år. Vi har tagit en titt på tre utvecklingar som fått fart under året, och som mycket väl kan vara det viktigaste...

13 september 2018

Greatness

Frukostseminarium för IT- och teknikföretag

Svår teknik på enkelt sätt – skapa affärer med effektiv kommunikation IT- och teknikbolag är fulla av komplexa tjänster och lösningar som är svåra att beskriva. Men att göra ett erbjudande lätt att förstå är nödvändigt för att nya kunder...