Idag finns det podcasts om det mesta, inte minst om PR och kommunikation. Här listar vi våra fyra favoriter.
Mediepodden
Journalisten Emanuel Karlsten och kommunikationschefen Olle Lidbom diskuterar och analyserar olika delar av det digitala paradigmskiftet inom det svenska medielandskapet. Podden är ofta härligt dynamisk då Karlsten och Lidbom tenderar att inte hålla med varandras teser och teorier. Just nu har podden paus men här kan du lyssna på alla tidigare avsnitt.
Mediespanarna
Medievetarna Erik Lindenius och Jesper Enbom utgår i podden Mediespanarna från ett vetenskapligt perspektiv och avhandlar frågor inom medier och kultur. Podcasten gästas ofta av forskare och ges ut av Institutionen för kultur- och medievetenskaper vid Umeås universitet. Här kan du lyssna på de över 300 publicerade avsnitten.
Mina misstag
Mina misstag är en poddserie av Sveriges Kommunikatörer där Max Landegård pratar med framgångsrika kommunikatörer om deras största misstag och snedsteg, och lärdomarna de tog med sig. Här kan du lyssna på alla avsnitt.
Digitala Mediepodden
Dagens Medias podcast leds av den digitala strategen Damon Razazi som i varje avsnitt grottar ner sig i de digitala medierna. Ämnena är ofta konkreta och specifika, och du lär dig alltid något nytt om exempelvis hur GDPR kommer påverka retargeting, hur du vet vad som sägs om ditt varumärke, eller hur annonsering på Snapchat fungerar.