Sjöbäck PR satsar på strategiska möten, rekryterar kompetens från Svenska Mässan
Nu ska AnnaSara Perslow, tidigare marknadsansvarig för industrimässor på Svenska Mässan, utveckla Sjöbäck PR:s erbjudande att kommunicera och bygga relationer med hjälp av möten.
– Jag har följt AnnaSara Perslow i flera år och vet hur bra hon är på att identifiera och lyfta fram unika värden inom tillverkningsindustrin. Nu breddar vi erbjudandet till att omfatta möten som en strategisk och relationsskapande metod att nå fram med kommunikation på, säger Magnus Sjöbäck, vd på Sjöbäck PR.
Sjöbäck PR breddar nu erbjudandet genom att rekrytera AnnaSara Perslow från Svenska Mässan.
– Vi ska väva in att positionera varumärken med hjälp av möten. Det kan vara att nå ut med budskap via frukostseminarium i stan, en paneldebatt under Almedalsveckan eller strategi för mässdeltagande.
AnnaSara Perslow har arbetat på Svenska Mässan sedan 1999 och de senaste åren som marknadsansvarig för alla industrimässor såsom Scanpack, Logistik & Transport och Trä & Teknik.
– Jag vill hjälpa företag att nå ut mer konkret än jag kunde på Svenska Mässan. Sedan brinner jag för den svenska industrin som verkligen kan växa med rätt kommunikation och i rätt sammanhang. Därför ska det bli enormt kul att ta steget in i PR-branschen, säger AnnaSara Perslow, ny PR-konsult på Sjöbäck PR.
– AnnaSara vet hur man skapar intressanta och värdeskapande möten. Och det är en viktig del inom PR och efterfrågat av många företag. Så det är spännande och roligt att hon gör gemensam sak med oss, säger Magnus Sjöbäck, vd på Sjöbäck PR.