Super Bowl: 30 sekunder reklam för 4 miljoner dollar – vilka lyckades bäst?

En halv minuts reklam för 4 miljoner dollar – vilka lyckades bäst?

I natt gick USA:s största tv-händelse Super Bowl av stapeln. Förutom själva matchen är reklamfilmerna ett stort och återkommande samtalsämne – hur många miljoner kostar egentligen 30 sekunders reklamtid i år, och vilket företag lyckades bäst respektive sämst med sin reklam?

Billboard har rankat årets tio bästa och fem sämsta reklamfilmer.  Vår favorit är BMW, som Billboard placerar på fjärde plats. Årets mörkaste reklam står försäkringsbolaget Nationwide Insurance för, med en riktigt deprimerande historia. Se båda reklamfilmerna nedan.

Ta kontakt

Boka en tid för ett introducerande möte i vår bokningskalender eller fyll i formuläret nedan så hör vi av oss.

Generella frågor

Fredrik Lagerström

070 649 68 55
fredrik.lagerstrom@greatness.se

Nya uppdrag

Magnus Sjöbäck

070 445 15 99
magnus.sjoback@greatness.se

Presskontakt

Edwin Eriksson

073 975 79 19
edwin.eriksson@greatness.se

Fler nyheter