Facebook Awards 2015 – Här är vinnarna | Greatness PR

Facebook Awards 2015 – Här är vinnarna

Här är fem vinnare som verkligen förtjänar både priset och uppmärksamheten. För fjärde gången har Facebook nu utsett årets bästa Facebook-kampanjer i Facebook Awards 2015. Man delade ut priser i sex olika kategorier, och nedan kan du se några av årets guldvinnare.

#LikeAGirl

Always #LikeAGirl-kampanj konfronterade könsnormer med sin film om vad det innebär att uppträda ”som en tjej”. Kampanjen vann det högsta priset, det blå, i kategorin ”craft” och guld i kategorin ”Facebook For Good”.

https://www.youtube.com/watch?v=XjJQBjWYDTs

Ice Bucket Challenge

Ice Bucket Challenge var en av förra årets i särklass mest delade samt uppmärksammade kampanj. The ALS association som stod bakom kampanjen vann det blå priset i kategorin ”Facebook For Good”.

 

Ad Council är en amerikansk ideell organisation som producerar samt distribuerar samhällsinformation i form av reklam. De vann guldpriset i kategorierna ”Facebook For Good” och ”Integrated Campaign” för sin kampanj Love Has No Label.

GT Ride – Viral Gaming for Kia

KIA Motors skapade ett dataspel i vilket användare kunde skapa egna banor genom att göra olika rörelser med sin mobiltelefon. Kampanjen vann guldpriset I kategorin “Social Technology”.

KAFA

KAFA är en kvinnorättsorganisation som skapade en kampanj för att få till en ny lag angående våld mot kvinnor i Libanon. Lagen gick igenom och kampanjen vann guldpriset i kategorin ”New Frontier”.

https://www.youtube.com/watch?v=3nmd3ms49H0

Läs om samtliga vinnare av Facebook Awards 2015 här.

Bildkälla

Ta kontakt

Boka en tid för ett introducerande möte i vår bokningskalender eller fyll i formuläret nedan så hör vi av oss.

Generella frågor

Fredrik Lagerström

070 649 68 55
fredrik.lagerstrom@greatness.se

Nya uppdrag

Magnus Sjöbäck

070 445 15 99
magnus.sjoback@greatness.se

Presskontakt

Edwin Eriksson

073 975 79 19
edwin.eriksson@greatness.se

Fler nyheter