Tillverkande företag har en unik möjlighet att sticka ut, då den digitala konkurrensen är låg. Här gäller det att bygga ett starkt varumärke och skapa kampanjer som fungerar.
Greatness PR bjuder in tillverkande företag till frukostseminarium på temat ”Kommunikation för tillverkande företag – varumärkesbyggnad och effektiva kampanjer i ett digitalt landskap”.
Magnus Sjöbäck och Jörgen Lindqvist från Greatness PR delar med sig av kunskap om hur kommunikation kan användas för att positionera varumärket och göra framgångsrika kampanjer.
Magnus Sjöbäck är journalist och vd för Greatness PR. Tidigare webbchef på Affärsvärlden. Han hjälper företag med kommunikationsstrategier, ledningsstöd och att bygga starka varumärken.
Jörgen Lindqvist är tidigare chefredaktör på Computer Sweden och marknads- och contentkonsult. I sin roll som seniorkonsult och vice vd på Greatness hjälper han främst it- och techföretag att lyckas med kampanjer.
Greatness PR bjuder in tillverkande företag till frukostseminarium på Convendum i Göteborg den 18 februari.
OSA: Senast den 16 februari till maria.olsson@greatness.se eller via formuläret nedan.
Tid och plats: 18 februari kl.08:00-09:30, Convendum, Kungsportsavenyn 21, 411 36 Göteborg.
Program:
08.00 Frukost
08.30 Föreläsning: Starkt b2b-varumärke – så funkar det.
09.00 Case: Enviro – kostnadseffektiv pr-film gav internationellt genomslag.
Case: Nimo – ny varumärkesposition och effektiva Facebook-kampanjer.
Seminariet avslutas kl 09.30, efteråt finns tid för frågor och nätverkande. Seminariet är kostnadsfritt men det tillkommer en no show-avgift på 500 kronor om ni inte avanmält er senast 16 februari.