Greatness PR välkomnar två nya uppdragsgivare, arkitektfirman Kanozi och larmföretaget Svenska Alarm. Niklas Halldén och Christofer Eriksson grundade Svenska Alarm 2009. Bolaget har sedan dess gått från 2 till 30 anställda och blev nyligen utsett till Gasellföretag 2016. Kanozi Arkitekter grundades 2001 i Göteborg och har idag kontor i Göteborg, Malmö och Stockholm med 45 medarbetare från 10 olika länder.
– Både Kanozi och Svenska Alarm är företag med stor potential och tydliga målsättningar att fortsätta växa i sina branscher. Vi kommer arbeta strategiskt och värdegrundat med deras kommunikation. Vår utgångspunkt är att låta uppdragsgivarens engagemang till omvärlden driva kommunikationen, säger Magnus Sjöbäck, vd för Greatness.
Greatness PR inledde uppdragen med att producera nödvändiga strategi- och styrdokument samt flera intressanta nyheter för de båda företagen.
– Svenska Alarm blev nyligen utsett till Gasellföretag 2016 och Kanozi har haft flera vinnande koncept bara under den senaste månaden. Det är inspirerande att arbeta tillsammans med framgångsrika entreprenörsföretag med så tydliga samhällskopplingar, säger Magnus Sjöbäck.
Öka synlighet och fortsätta växa
Kanozi har målsättningen att öka företagets synlighet och bland annat berätta om arbetet med hållbar samhällsbyggnad. Svenska Alarm går mot ett rekordår omsättningsmässigt och vill fortsätta växa, få en tydligare position i omvärlden och komma närmare sina kunder.
– Vi har tidigare arbetat framgångsrikt tillsammans med Magnus och när vi skulle välja en byrå var Greatness ett naturligt val. Målet med samarbetet är att arbeta strategiskt med vår kommunikation och på ett tydligt sätt berätta för omvärlden vilka vi är och bidrar med, säger Niklas Halldén, styrelseordförande och grundare Svenska Alarm.
– Vi vill vässa vårt sätt att kommunicera våra framgångar, vart vi vill, vad vi gör och vilka vi är. Vi har en tydlig idé i frågan men inser att Greatness kan beskriva det bättre och få ökad effekt. Efter att ha börjat arbeta ihop har vårt medvetande om vad som är intressant ur mottagarnas perspektiv ökat. Vi får bra och effektiv hjälp och får redan efter ett par månader mer uppmärksamhet än tidigare. Att vi skulle se skillnad så snart hade vi inte räknat med, säger Johan Norén, vd för Kanozi.
Läs mer om Kanozi
Läs mer om Svenska Alarm