Maten vi älskar att dela | Greatness PR - Stockholm & Göteborg

Maten vi älskar att dela

Två bagerier var först att bli virala genom galna matkombinationer med Semmelwrapen och Prinsessemlan. Nu vill både 7-Eleven och Pressbyrån ha en bit av den virala kakan med Lusse delux och Lussekorven.  

Fenomenet med virala matkombinationer handlar i grund och botten om att föra ihop något klassiskt med något helt annat för att få människor att reagera och medier att skriva om det. Det var i alla fall avsikten med semmelwrapen.

Som med alla ovanstående exempel är det en fördel om maten anknyter till en tradition eller en specifik högtid. Lussekatter är på mångas läppar inför lucia- och julhelgen och då är chansen att många reagerar och medier skriver om att någon använder en lussebulle i en korv med bröd.

Semmelwrapen som kom för tre år sedan satte igång trenden med virala matkombinationer. Och så länge vi fortsätter gilla, dela och kommentera kommer den antagligen leva vidare. Så vilka kombinationer kan vi få se framöver – kanske en sill-calzone till midsommar, en lussekebab eller en julbordspizza? Just det, pizzan och kebaben har vi redan fått.

Foto: Pressbyrån

Ta kontakt

Boka en tid för ett introducerande möte i vår bokningskalender eller fyll i formuläret nedan så hör vi av oss.

Generella frågor

Fredrik Lagerström

070 649 68 55
fredrik.lagerstrom@greatness.se

Nya uppdrag

Magnus Sjöbäck

070 445 15 99
magnus.sjoback@greatness.se

Presskontakt

Edwin Eriksson

073 975 79 19
edwin.eriksson@greatness.se

Fler nyheter