Kimberly är bilbyggaren som valt att byta bana och hon har därför beslutat att lämna bandet i Torslanda bakom sig för att istället påbörja en utbildning inom digital marknadsföring på IHM Business School. Nu är hon törstig på mer kunskap och att få arbeta med något hon känner extra starkt för.
Vad var det som gjorde att du valde att sadla om till digital marknadsförare?
– Jag har tidigare varit utbytesstudent i Santa Monica och då läste jag bland annat kurser i digital marknadsföring, det var då jag började få upp ögonen för området och att det kanske vara något jag ville jobba med i framtiden. Nu har jag äntligen slagit slag i saken och påbörjat mitt nya kapitel i arbetslivet.
Kul! Trivs du bra med utbildningen?
– Ja verkligen! Under den första terminen av utbildningen har vi haft en bred palett av kurser i digital marknadsföring. Föreläsarna har varit mycket relevanta och inspirerande. Jag tror det beror mycket på att föreläsarna haft en fot i utbildning samtidigt som de har haft kvar en fot i branschen.
Sen föll valet på Greatness PR, Varför?
– Jag tyckte byråsidan lät väldigt passande eftersom jag vill få en bred praktisk erfarenhet av det vi har fått lära oss hittills. Sedan fick jag en väldigt bra känsla för Greatness när jag först började leta efter praktikplats. Framför allt verkade det vara en härlig arbetsplats med kunniga kollegor inom hela PR-fältet. Här får jag möjligheten att vara delaktig i flera olika projekt där mina teoretiska kunskaper får en tydlig praktisk förankring.
Till sist vad siktar du på att jobba med efter utbildningen?
– Jag är en person som älskar att vara kreativ, både i jobbet och på min fritid. Därför hoppas jag kunna vara med i den kreativa och producerande processen inom digital marknadsföring, gärna från ax till limpa.
Kimberly kommer vara här på Greatness PR under sin första LIA-period som pågår under 10 veckor. Vi är väldigt glada att hon valde oss och hälsar henne varmt välkommen till teamet!