Vad gör dig till en nyckelspelare i Greatness PR-laget?
– Driven av nyfikenhet och min ständiga vilja att vässa, skärpa, skruva till och förbättra kommunikation tillför jag ytterligare spets till Greatness, framför allt till våra kunders sociala medier och digitala marknadsföring. Jag är också en utpräglad lagspelare med känsla för kreativt samarbete.
Berätta lite om din bakgrund och erfarenhet!
– Närmast har jag jobbat två och ett halvt år som ansvarig för digitala kampanjer och organiskt innehåll på Castellum, innan dess pluggade jag företagsekonomi och kommunikation i Lund. Min vilja att arbeta med kommunikation och marknadsföring föddes när jag jobbade inom retail och jag ville genom studierna omsätta kunskapen och erfarenheten från att jobba face-to-face med kunder i butik till en b2b-kontext där man skapar mer långvariga relationer.
Vilka nya kompetenser tillför du till Greatness?
– Produktion av rörligt media är något jag jobbar mycket med och det är ju en typ av kommunikation som växer oerhört och ger oslagbart genomslag i sociala och digitala kanaler idag. Denna kunskap kommer nu Greatness kunder dra fördel av. Min kompetens och erfarenhet inom sociala medier kommer också väl till pass.
Varför vill du arbeta på Greatness?
– Efter att ha arbetat med digital kommunikation inhouse så ser jag nu verkligen fram emot att jobba på en kommunikationsbyrå, med den stora bredd det innebär på kundsidan. Att få arbeta med en färgstark palett av olika branscher och uppdrag känns väldigt utvecklande. Greatness starka quiz-kultur är en bonus.
Beskriv en bra dag på jobbet!
– En bra jobbdag består av nya lärdomar, gott flow, kreativa möten och idébollande samtal med kunder och kollegor. Att driva och vara en del av processer som pushar kundens erbjudande, kryddat med en och annan aha-upplevelse – det är en schysst arbetsdag för mig!
Vi önskar Viola varmt välkommen till Greatness PR!