När Abesiktning ville nå ut till en bredare publik, fick Greatness i uppdrag att projektleda framtagandet av deras nya webbplats. Målet med den nya webbplatsen var att visa upp Abesiktning som ett ledande företag inom omgivningskontroll och omgivningspåverkan för bygg- och anläggningssektorn, för en bredare publik, men också att optimera webbplatsen och ge en bra användarupplevelse där det är enkelt att navigera och hitta rätt.
Abesiktning tidigare webbplats behövde uppdateras med ny layout, förbättrat användargränssnitt och nya SEO-texter, för att öka företagets synlighet och nå fler kunder. Genom att ta fram en skräddarsydd tonalitet och texter som harmonierar med företagets varumärkesidentitet, har Greatness hjälpt Abesiktning att kommunicera på webben på ett tydligt och övertygande sätt.
Nästa steg blir att ta fram en ny bildbank som passar varumärket och Abesiktnings verksamhet.
Greatness hjälpte till med:
Greatness inleder alla samarbeten med att ta fram en gemensam plan och tydligt identifiera kundens identitet, marknadsposition, målgrupper, budskap och målsättningar.
– Produktion av nya webbtexter som både är SEO-anpassade och för fram Abesiktnings varumärke och image.
– Kontinuerligt producera och publicera nyheter på webben – ett aktivt och regelbundet nyhetsflöde skapar trovärdighet och är ett bra sätt att hålla intressenter uppdaterade om bolagets verksamhet samtidigt som det ökar webbplatsens synlighet.
– Projektledning av utformning ny webb, med navigering, design och användarvänlighet.
– Ny bildbank som harmonierar med verksamheten.
– Vi är glada över att Abesiktning valde oss för att projektleda och leverera deras nya webbplats, med tonalitet och engagerande texter. Genom ett nära samarbete med kunden och efter en noggrann analys, förstod vi deras unika behov och mål och kunde förmedla deras budskap på ett övertygande sätt till deras målgrupp, säger Magnus Sjöbäck, vd Greatness PR.