11 oktober 2017

Greatness nylanserar Le Rouge

En presslunch, gömda kuvert och sju olika Facebooksidor bäddade för succén

Bockholmengruppen har tagit över den anrika restaurangen Le Rouge i Gamla Stan. Inför nyöppningen av restaurangen ville Bockholmengruppen uppmärksamma det nya konceptet och visionen för Le Rouge.

– Le Rouge ska bli Sveriges skönaste restaurang om du vill äta lax eller entrecote och dricka rödpang, säger Mathias Pilblad, före detta landslagskock och matkreatören i Bockholmengruppen.

Inför öppningen restaurang Le Rouge i Gamla Stan i Stockholm, arrangerades en presslunch där relevant mat- och krogmedia bjöds in. De fick provsmaka sig igenom menyn och träffa Bockholmengruppens ägartrio Peder Smith, Mathias Pilblad och Tiel Ridderstad.

Presslunchen genererade omnämningar på flertalet medieplattformar. Bland annat uppmärksammade Nöjesguiden, Allt om Stockholm, Vin & Matguiden och Elle mat & vin nyöppningen av Le Rouge.

– Bockholmengruppen som tagit över den anrika restaurangen presenterade en meny med endast tre råvaror i fokus – lax, entrecote och grönt med ett stort fokus på rödvin! […] Mathias serverade en rad rätter på lax, entrecote och olika grönsaker tillagade på en rad olika sätt som smälte i munnen. Jamen på riktigt. Den 15 oktober slår de upp dörrarna för allmänheten och då borde ni kila dit. Missa inte råbiffen bara! Skrev Cassandra Lundgren på Elle mat & vin.

Förutom Le Rouge driver Bockholmengruppen sju andra restauranger runt om i Stockholm. Med Bockholmengruppens vision i åtanke skapades även den digitala lanseringskampanjen Skattjakten, en tävling där Le Rouge gav alla stockholmare chansen att få uppleva maten och atmosfären på Le Rouge.

– Vi gör en krog för varje stockholmare och skapar en miljö där vi själva trivs och tycker det är kul att vara i, säger Tiel Ridderstad, en av Bockholmengruppens ägare.

Under fyra dagar placerades därför två kuvert per dag och restaurang ut, och ledtrådar lades upp på Le Rouges Facebook.  De som hittade ett kuvert fick njuta av en middag för två på Le Rouge.

Genom sprida tävlingen i Bockholmengruppens andra restaurangers sociala konton, nåddes tidigare restauranggäster vilket genererade mer trafik och uppmärksamhet till Le Rouge.

– Helt fantastisk middag. Världens gulligaste servitris och servitör tog hand om oss igår! Roligt och väldigt omtänksam personal. Kommer minnas kvällen länge. Helt underbart pris. Tusen tack hörrni!, skriver Ida Nikupeteri Sandell, en av Skattjaktens vinnare på Le Rouges Facebooksida.