2 oktober 2019

Tio anmälningar per investerad tusenlapp med smart Inmail-kampanj

Konsultbyrån Tagore ville bjuda in strateger, analytiker, specialister och chefer inom företagsutveckling till ett frukostseminarium om hur man enkelt arbetar med verksamhetens förmågor. Målgruppen nåddes med hjälp av Linkedins InMail-funktion där varje investerad tusenlapp ledde till tio anmälningar.

Bakgrund

It-konsultbolaget Tagore planerade ett frukostseminarium med titeln: Att arbeta med verksamhetens förmågor – utan att krångla till det. Målgrupp för frukostseminariet var personer som arbetar med strategier, affärs- eller verksamhetsutveckling i Stockholmsområdet.

Strategi

Med en specifik målgrupp är Linkedins sponsrade Inmail-funktion ett effektivt verktyg. Greatness PR föreslog en kampanj utifrån den. Efter research på målgruppen valdes en specifik grupp av jobbtitlar ut och en konverteringsoptimerad landningssida skapades, där målgruppen leddes vidare och uppmuntrades att anmäla sig till eventet.

Resultat

Kampanjen levererade ett resultat med både klickfrekvens och konverteringsgrad långt över genomsnittet. Tagore bedömde de anmälda deltagarna som intressanta och rätt personer för ämnet.

– Skickade meddelanden: 3 334.

– Öppnade meddelanden: 67,4%.

– Klick på öppnade meddelanden: 7,48%.

– Konverteringsgrad: 0,89% (anmälningar delat med öppnade meddelanden).

För varje 1000 kr fick Tagore tio högintressanta anmälningar till seminariet.

 

”Resultatet från Linkedin-kampanjen som Greatness PR har hjälp oss med har överträffat våra förväntningar vad gäller antal anmälningar och anmälningarnas kvalitet. Vi känner att vi har nått personer i precis rätt målgrupp för det här seminariet och det är mycket sannolikt att vi kommer göra på samma sätt vid nästa tillfälle.”

– Joakim Kulo, konsult på Tagore.

 

Vill ni också ha hjälp med digitala kampanjer, kontakta oss på nummer 010-209 40 10 eller maila magnus.sjoback@greatness.se