23 juni 2016

Sociala medier, Varumärke

Facebook Awards 2016 – Här är vinnarna

Återigen har Facebook nu utsett årets bästa kampanjer i Facebook Awards. Här kan ni se och läsa om förra årets vinnare och nedan presenterar vi några av årets favoriter.

Rainbows
Doritos lanserade sin Rainbows-kampanj i kölvattnet av USA:s legalisering av samkönade äktenskap och lyfte därmed problematiken i att det inte går att lagstifta acceptans. Doritos skapade regnbågsfärgade chips som kunde hämtas mot en valfri donation till LGBT-rörelsen.

Rainbows
Saudi Women’s Online March
Under sin slogan “Empower women to live to their fullest potential” ville Always bidra med att bryta kvinnocensuren i Saudiarabien där det är tabu för kvinnor att visa sina ansikten online. Detta genom användarskapade klipp där kvinnor från hela världen visade sina steg mot en bättre framtid.

Saudi Women’s Online March

Give Me a Heart
Syftet med Donate Life America:s kampanj var att få fler att bli organdonator. Detta genom att låta de som väntar på en transplantation få berätta sina historier – hur länge de har väntat samt vad de skulle göra om de skulle bli mottagare. Kampanjen resulterade i hundratals nya donatorer och en av deltagarna fick ett nytt hjärta.

Give Me a Heart

This Unicorn Changed the Way I Poop
Och till sist en liten bonus. En bajsande enhörning fick också guldmedalj i Facebook Awards, vad mer behövs?