Återigen har Facebook nu utsett årets bästa kampanjer i Facebook Awards. Här kan ni se och läsa om förra årets vinnare och nedan presenterar vi några av årets favoriter.
Rainbows
Doritos lanserade sin Rainbows-kampanj i kölvattnet av USA:s legalisering av samkönade äktenskap och lyfte därmed problematiken i att det inte går att lagstifta acceptans. Doritos skapade regnbågsfärgade chips som kunde hämtas mot en valfri donation till LGBT-rörelsen.
Rainbows
Saudi Women’s Online March
Under sin slogan “Empower women to live to their fullest potential” ville Always bidra med att bryta kvinnocensuren i Saudiarabien där det är tabu för kvinnor att visa sina ansikten online. Detta genom användarskapade klipp där kvinnor från hela världen visade sina steg mot en bättre framtid.
https://www.youtube.com/watch?v=x0-Z1Ck1oeA
Give Me a Heart
Syftet med Donate Life America:s kampanj var att få fler att bli organdonator. Detta genom att låta de som väntar på en transplantation få berätta sina historier – hur länge de har väntat samt vad de skulle göra om de skulle bli mottagare. Kampanjen resulterade i hundratals nya donatorer och en av deltagarna fick ett nytt hjärta.
This Unicorn Changed the Way I Poop
Och till sist en liten bonus. En bajsande enhörning fick också guldmedalj i Facebook Awards, vad mer behövs?