Nimo är världens största tillverkare av torkskåp. För att öka kännedomen, men också för att hålla kunder, medarbetare och intressenter uppdaterade om aktuella händelser från Nimo fick Greatness i uppdrag att projektleda framtagandet av ett nyhetsbrev.
– Nimo har kunder inom både B2C och B2B-segmentet, nyhetsbrevet är en viktig del i hur företag fortsätter bygga en långsiktig relation med dessa och bjuda på insikter, säger Magnus Sjöbäck, vd Greatness.
Sedan 1944 har Nimo varit ett av landets marknadsledande företag inom produkter ämnade för tvättrummen. I dag omsätter företaget över 200 miljoner kronor per år, vilket gör Nimo till världsledande inom tillverkning och försäljning av torkskåp. Dessutom har företag själva tagit fram en patenterad värmeluftsteknik som används internationellt runt om i världen.
Läs också: 6 tips för bra nyhetsbrev som engagerar läsarna
Greatness som samarbetat med Nimo sedan 2013 har under åren hjälpt företaget med allt från digitala kampanjer och utvecklande av webbsidan till artiklar, broschyrer, sociala medier, varumärkesstrategier, och många andra kommunikativa delar. Nu var utmaningen att bredda varumärkeskännedomen hos befintliga och framtida kunder genom att samla in alla de senaste nyheterna på samma ställe. Det resulterade i att Nimo tillsammans med Greatness tog fram ett nyhetsbrev.
Greatness hjälpte till med:
– Planera strategi och förslag på innehåll utifrån kundens kommunikationsplan och fokusområden.
– Produktion av innehållet till nyhetsbrevet som var SEO-anpassat och framförde företagets varumärke och image.
– Projektledning för utformningen av nyhetsbrevet, med användarvänlighet och design baserat på kundens grafiska profil, samt val av nyhetsbrevstjänst.
– Marknadsföra nyhetsbrevet i kundens sociala kanaler.
– Distribution med uppföljande rapport bestående av analys och utvärdering.
I en av texterna, nyhetsbrevets huvudartikel, valde Greatness att kontakta Naturvårdsverket för att diskutera klädvård från ett myndighetsperspektiv. Att sammankoppla företag med en andra framstående aktörer i branschen bidrar det till att öka varumärkets trovärdighet.
– Vi är stolta över arbetet med att projektleda utformningen och distribution av nyhetsbrevet som genom rätt tonalitet och innehåll engagerar Nimos målgrupp. Vårt nära samarbete under åren gör att vi förstår deras behov och mål för att effektivt kommunicera deras budskap. Det framgår tydligt i nyhetsbrevet, och vi ser fram emot att kommande nyhetsbrev får fortsatt lika positiva effekter, säger Magnus Sjöbäck, vd på Greatness PR.