24 februari 2011

Media

Jackpot i dubbla budskap

Ibland är en rubrik korrekt men resultatet kan bli både mångtydigt, otydligt och dråpligt. Jag vet inte om webbredaktören på Ny Teknik medvetet satte rubriken med de värdeladdade orden Thailand, Sex och Gripen för att få läsare att haja till,...

16 februari 2011

PR

Ett hjul utan spinn

Effekten av att från början inte grundlägga identitet och kommunikation är i princip alltid negativ. Göteborgshjulet blev aldrig en symbol för Göteborg eller för göteborgarna även om tanken var att det skulle bli en turistmagnet. Nu flyttar hjulet förmodligen till Liseberg...

8 februari 2011

Kunder, PR

Nystartade resetjänsten Destly siktar högt

Destly föddes i Jönköping. När de fyra vännerna Louise Brudö, David Brudö, Anders Wiredal och Chrille Peterson träffades på ett fik i staden så handlade diskussionen om resor. Att de alla gillar att upptäcka nya kulturer, länder och sevärdheter. -...

8 februari 2011

Media, PR, Sociala medier

Twitter – en smal jätte

Allför många har alltför enkelt omskrivit Twitter som ett enastående och fantastiskt social media med nästan övermedialt genomslag. Inte så konstigt med tanke på att effekten av inlägg på Twitter påverkat både den politiska och mediala debatten. Följden har även...